Τρίτη, 19 Μαρτίου 2013

Στον Τόγιο Ίτο το «Νόμπελ» αρχιτεκτονικής

Τόγιο Ίτο (πηγή: wikipedia)
Ο αρχιτέκτονας Τόγιο Ίτο είναι ο έκτος Ιάπωνας που κερδίζει το βραβείο Πίτζκερ, γνωστό και ως «Νόμπελ» αρχιτεκτονικής, για τα «δημιουργικά του σχέδια και τα διαχρονικά του κτίρια». Ο 71χρονος ωστόσο αποκάλυψε τη Δευτέρα ότι «ποτέ δεν θα είναι ικανοποιημένος με τα έργα του». 

  Ο Ίτο παρέλαβε το βραβείο λέγοντας ότι κάθε φορά που ολοκληρώνει τον σχεδιασμό ενός κτιρίου, «έχω την οδυνηρή επίγνωση της ανεπάρκειάς μου, η οποία μετατρέπεται σε ενέργεια και πρόκληση για το επόμενο έργο μου. Επομένως , ποτέ δεν θα διορθώσω το αρχιτεκτονικό στιλ μου και ποτέ δεν θα είμαι ικανοποιημένος με τα έργα μου». 
 
Η κατοικία «White O» στη Χιλή, έργο του Τόγιο Ίτο.

Ο Στέφεν Μπρέιερ, μέλος του Ανώτατου Δικαστηρίου των ΗΠΑ, καθώς και μέλος της κριτικής επιτροπής για το βραβείο Πίτζκερ, ανέφερε ότι «η αρχιτεκτονική του Ίτο έχει βελτιώσει την ποιότητα των δημόσιων και ιδιωτικών χώρων. Έχει εμπνεύσει πολλούς αρχιτέκτονες, κριτικούς και πολίτες. Όπως και όλοι όσοι εμπλέκονται με τα Πίτζκερ, είμαι πολύ ικανοποιημένος που έλαβε το συγκεκριμένο βραβείο». 

Το περίπτερο της γκαλερί Serpentine στο Λονδίνο, έργο του Τόγιο Ίτο.
Στις πιο αξιόλογες δημιουργίες του Ίτο περιλαμβάνονται η διαφανής βιβλιοθήκης του Σεντάι στην Ιαπωνία, η Πανεπιστημιακή Βιβλιοθήκη Τεχνών Τάμα στο Τόκιο, η κατοικία «White O» στη Χιλή και το περίπτερο της γκαλερί Serpentine στο Λονδίνο. 

Βιβλιοθήκη του Σεντάι, έργο του Τόγιο Ίτο.  
Πανεπιστημιακή Βιβλιοθήκη Τεχνών Τάμα στο Τόκιο, έργο του Τόγιο Ίτο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ΕΛΕΥΘΕΡΑ τη γνώμη σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...